„Ilyen nincs, és mégis van”

Bringató

Mindig is nagy bringás voltam. Jártam vele iskolába, edzésre, és később dolgozni is. Mentem vele Szegeden, Budapesten, Balatonon, a Velencei tónál, külföldön. Mára már a gyerekülés is felkerült a bicajomra. Együtt hódolunk a száguldás szenvedélyének - persze csak óvatosan.

Az élvezeti bicajozás nagy kedvenceim közé tartozik. Mert persze jó könnyebben, gyorsabban, sportolva eljutni városon belül is bárhová, de mégis az az igazi, amikor lendületesen lehet nagy távolságot bejárni akadályok nélkül. Lehetőleg úgy, hogy a környezet is inspiráljon.

A Tiszta-tó régi vágyam volt, de eddig még sosem lehettem ott. Most megadatott. Nem vártam semmi extrát, azt gondoltam hasonló lesz majd, mint a Velencei tó és környéke.

Kellemes tavaszi napon vettük rá magunkat, hogy megnézzük. Meglepően könnyen és gyorsan jutottunk el Budapestről a tóig, minden kitáblázva, ha akartunk, se tudtunk volna eltévedni.

És akkor a tiszafüredi tapasztalat!

A tó környéke fantasztikus! Nem is gondoltam, hogy ilyen rendezett, szervezett az egész. A közepén kis sziget Kalandparkkal. Tuti, hogy egyszer azt is kipróbáljuk!

Viszont alighogy odaértünk, megláttunk egy bringakölcsönzőt, aminek nagyon megörültünk. Muszáj volt megnézni, hiszen bicajjal sokkal nagyobb területeket tudunk bejárni. Nem készültünk erre, de megnéztük, hátha…

A Bringacentrumban (Tisza-tavi Kerékpáros Centrum, hogy egészen precízek legyünk) minden adva volt ahhoz, hogy családilag kerekezzünk egyet. Bicajból is volt választék, de még az egészen kicsinek is találtunk pedálos vagy lábbal hajtós biciklit. És gyerekülést is kaptam. Volt nagy méretű, kisebb és - ha jól láttam -, az igen extra minőségi igényeket kedvelők is találtak volna cangát.

Nosza, nekiindultunk, hiszen a készséges tájékoztatásból azt is megtudtam, hogy az egész Tiszta-tó körül minőségi kerékpárút van. A kölcsönzőből ötletes rámpa vezet le az útra, le sem kell szállni a bringákról. Találtam is erről egy videót a Bringató blogban.

A Tisza-tó ereje meggyőző. Élvezetes túra volt, amit csak erősített az is, hogy kerékpáros úton most, tavasszal, kellemesen kevesen voltak. A hely, a környék lenyűgözően szép. Csupa rendezett zöldben tekerhettünk, isteni vízillatot szippantva magunkba.

De mivel az évtizedek óta hiányolt, ám idén visszatért télnek köszönhetően csak most kezdtük „a tekeréses szezont”, bevallhatom, még nem voltunk versenyformában. A tó megkerülése után meglehetősen elfáradva estünk be a kölcsönzőbe, aminek a felső szintjén levő kis bisztróban életmentő szörpöt és kávét is kaptunk a szendvicseink mellé. A szörpből még haza is vittünk egy üveggel. Mindennek a végén még le is tudtunk mosakodni, zuhanyozni is.

Kellemes nap volt! Biztos, hogy visszatérünk. Aki nem hiszi, az járjon arra (Tiszafüred) lés utána...

Bringató,Kerékpár,Kerékpáros Centrum,Tisza-tó
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?