Stirlitz újra nyomon van!

Bringató

Ez az áldott jó, Stirlitz! Nemrég kicsempészte – ahogy  beszámoltunk róla - a Poroszló-Tiszafüred közti bringaút építéséről készült terveket, és aztán mi lelkesen – persze a stirlitzi útmutatók alapján - bemutattuk az első szakaszt is. De mi nem vagyunk olyan gyorsak, mint a tavaszi pillanat, így csak a Tiszáig jutottunk. De! Bringa Stirlitz nem hagyott minket a... mocsárban, és további terveket csempészet be a szerkesztőségbe. Most már azt is láthatjuk, hogy miként jutunk majd át a Tiszán. Mármint cangával. Azaz itt a 21.század észtveszejtő kérdése: hogy fér el a hídon még a kerékpárút is?

Nos. A Tisza-tavon átkelve a bringaút a Kis-Tisza mellett vezet majd minket Tiszafüred felé, a Tisza előtt pedig – egyáltalán nem elhanyagolható módon - a Fehér Amúr Halászcsárda előtt halad tovább a hídig. Stirlitz és a fehér amúri bringáslányok...

A halászcsárdához vezető utat elsőbbséggel keresztezi majd - téglavörös felfestéssel a kerékpárosok védelmének érdekében(!) - és a 33-as főúttal párhuzamosan halad tovább. A tervezők ügyeltek a bringások biztonságára szem előtt tartva a főút nagy forgalmát. A kerékpár- és autóút elválasztására kiemelt elválasztó szigetet terveztek téglavörös térkő burkolattal, melynek a közút felől kiemelt-, a kerékpárút felől pedig kerti szegélye lesz. A szintkülönbségek miatt kétoldali támfalak között közelíthetjük majd meg bringával a Tisza-hidat.

És itt jön a meglepetés! Nem a régi, közúti Tisza-hídra kell majd feltekernünk egy keskeny és veszélyes bringaútra, hanem az új, önálló, kétirányú bringahídon suhanhatunk tovább a folyó felett majdnem 8 méterrel. Íme:

Az új híd a régi hídra épül rá. A medernyílásokban a meglévő híd kőborítású betonpilléreire támaszkodik vasbeton konzolokkal, szélső támaszai pedig új vasbeton hídfők lesznek. A képen is látható ívek, melyeknek a híd tartásában van szerepük 8 méter magasan emelkednek majd a bringaút pályaszintje fölé. Formájukban harmonizálnak – a korábban már bemutatott – Eger- és Szomorka- patakok feletti hidakkal (remélem választottál már színt(!) (link)), szerkezetében pedig illeszkedik a közúti hídhoz.  A közúti híd teherbírását is vizsgálták természetesen, és a ráépítés során a szükséges javításokat is elvégzik. Ez azoknak is jó hír, akik autóval járnak arra nap mint nap. Persze ők annak is örülhetnek, hogy jó időben nem kell állandóan kerülgetniük a tókerülő bringásokat.

A híd után folytatódik a kerékpárút Tiszafüredig, de erről majd legközelebb. Addig is nézegessetek még képeket és képzeljétek el, hogy egy meleg nyári napon, szabadságotokat töltve, a hídon tekerve siettek Füred felé, hogy a jóleső tókör után csobbanjatok a Tisza-tóban!

Tervező irodák: Tandem Mérnökiroda Kft. és Specialterv Épitomérnöki Kft.

http://bringato.blogstar.hu/./pages/bringato/contents/blog/38067/pics/14943582712252696_800x600.gif
Bicikli,Bringató,Kerékpár,Kerékpáros Centrum,Tisza-tó,Tiszafüred
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?